Artikel in Autisme Magazine - Passend onderwijs

Het NAR heeft elk kwartaal een vaste plek in het Autisme Magazine: "Nederlands Autisme Register (NAR) brengt in kaart". Het Autisme Magazine is een magazine van de Nederlandse Vereniging voor Autisme (NVA). Elk kwartaal wordt er in een paginagroot artikel dieper ingaan op een deel van de resultaten, waarbij de resultaten verbonden zullen worden zowel met de laatste wetenschappelijke inzichten als wel met de laatste ontwikkelingen in de praktijk.


Door Julie Wevers - De ambities waren groot toen passend onderwijs in 2014 werd ingevoerd. Elke leerling met een
‘gebruiksaanwijzing’ zou terechtkomen op de juiste onderwijsplek, bi voorkeur op een reguliere
school in de eigen buurt. Minder leerlingen met autisme (of met andere diagnoses) zouden naar het
(voortgezet) speciaal onderwijs gaan. Maar wat heeft vijf jaar passend onderwijs leerlingen met
autisme nu echt opgeleverd?

Lees hier het gehele artikel of klik op de onderstaande afbeelding