Home
Aanmelden
Nieuws
Nieuws
NAR Nieuwsbrief
Onderzoek
Onderzoek
Deelname
Persoonlijk overzicht
Privacy en veiligheid
Lopende projecten
EGAL - dna en omgeving
HOME - wonen, vrije tijd en geluk
COVID-19 - autistische kinderen
OMA - online meten van autisme
LKO - kinderen en jongeren met autisme
CHINA - autismeonderzoek in China en Nederland
SAM - Stress in het dagelijks leven
CARE - Autisme ondersteuning
Publicaties
NAR rapportages
NAR in cijfers
Gemeentecijfers
Wetenschappelijke publicaties NAR
Autisme Magazine (NVA)
Media
Over ons
FAQ
Contact
PR-materiaal
Researchers
ENG
DEU
TUR
Aanmelden
Nieuwsbrief
Autisme Magazine (NVA)
Artikelen in Autisme Magazine (NVA)
Jonkman, K.M. (2022)
Leeftijd, sekse en IQ spelen een rol in de keuze voor een behandeling
.
Autisme Magazine, 49
(3), 20-21.
Van Hulst, A. (2022)
Niet iedereen vond de coronaperiode onprettig
.
Autisme Magazine, 49
(1), 46-47
Westerloo, A. (2021)
Alternatieve behandelingen.
Autisme Magazine,
48 (4), 40-41
Westerloo, A. (2021)
Genen en omgeving.
Autisme Magazine,
48 (4), 32-35
Wevers, J. (2021)
Mensen die gelukkig zijn, hebben ook meer succes.
Autisme Magazine, 48
(3), 30-31
Wevers, J. (2021)
Opposites don't attract
.
Autisme Magazine, 48
(2), 43-44
Wevers, J. (2021)
Wordt autisme bij vrouwen nog altijd niet goed herkend?
Autisme Magazine, 48
(1), 16-18
Plak, R., Begeer, S. & Swaab, H. (2020)
Negatieve én positieve effecten van lockdown.
Autisme Magazine, 47
(4), 28-29
Wevers, J. (2020)
Autist of persoon met autisme?
Autisme Magazine, 47
(3), 16-17
Wevers, J. (2020)
Een verkeerde diagnose
.
Autisme Magazine, 47
(2), 24-25
Wevers, J. (2020)
Zijn hersenen van mensen met autisme hyperactief?
Autisme Magazine, 47
(1), 40-4
Wevers, J. (2019)
Alles draait om slaap
.
Autisme Magazine, 46
(4), 30-31
Scheeren, A. & Van Westerloo, A. (2019)
Woonsituatie volwassenen met autisme en een (boven) gemiddelde intelligentie
.
Autisme Magazine, 46
(4), 12-13.
Wevers, J. (2019)
Passend onderwijs.
Autisme Magazine, 46
(3), 12-13.
Wijnker-Holmes, B. (2019)
Het sociale leven van mensen met autisme.
Autisme Magazine, 46
(2), 36-37.
Wijnker-Holmes, B. (2019) Cijfers over autisme en werk.
Autisme Magazine, 46
(1), 36-37.
Wijnker-Holmes, B., Begeer, S. & Scheeren, A.
Home sweet home.
Autisme Magazine, 45 (
4), 24-25.
Wijnker-Holmes, Mataw. K. & Begeer, S. (2018).
De impact van prikkelverwerking op de gezondheidsbeleving.
Autisme Magazine, 45
(3), 46-47.
Wijnker-Holmes, B. (2018)
Waar werken mensen met autisme - en waar zouden ze het liefst werken?
Autisme Magazine, 45
(2), 36-37.
Cornelisse, N.L., Begeer, S., Polderman, T.J., Wijnker-Holmes, B. & Verhage, M. (2018)
Autisme en extreme prikkelgevoelheid: Een kijkje in de Hersencellen.
Autisme Magazine, 45
(1), 36-37.
Wijnker-Holmes, B., Begeer, S., Wierda, M. & Vreugdenhil, M. (2017)
Waar wonen mensen met autisme, als kind en als volwassene?
Autisme Magazine, 44
(4), 36-37.
Wijnker-Holmes, B., Begeer, S., Wierda, M. & Vreugdenhil, M. (2017)
Psychisch en lichamelijk welbevinden van mensen met autisme.
Autisme Magazine, 44
(3), 14-15.
Grove, R., Hoekstra, R., Wijnker-Holmes, B., Wierda, M. & Begeer, S. (2017)
'Specifieke interesses: zorg of zegen?'
Autisme Magazine, 44
(2), 38-39.
Wijnker-Holmes, B., Vreugdenhil, M., Wierda, M. & Begeer, S. (2017)
'Hoe meer kennis, hoe meer begrip.'
Autisme Magazine, 44
(1), 38-39.
Wijnker-Holmes, B., Begeer, S., Wierda, M. & Vreugdenhil, M. (2016)
Nederlands Autisme Register zelf in beeld.
Autisme Magazine, 43
(4), 34-35.
Slappendel, G. & Graeves-Lord K. (2016).
Autisme en gezinsdynamiek.
Autisme Magazine, 43
(4), 36-37.
Van den Bosch, K. (2016).
Autisme en genderdysforie.
Autisme Magazine, 43
(4), 28-31.
Begeer, S., Hoekstra, R., Grove, R., Wierda, M. & Wijnker-Holmes, B. (2016).
Is autisme bij haar anders dan bij hem?
Engagement, 43
(3), 20-21.
Wevers, J. (2016).
Antipsychotica; Wat weten we er eigenlijk van?
Engagement, 43
(1), 20-21.
Wevers, J. (2016).
Wat zijn do’s en don’ts bij het voorschrijven van antipsychotica aan kinderen met autisme?
Engagement, 43
(1), 22-23.
Begeer, S., Wierda, M. & Wijnker-Holmes, B. (2015).
De belangrijkste conclusies uit de NAR-meting 2015.
Engagement, 42
(4), 30-31.
Wessels, L., Wijnker-Holmes, B., Wierda, M. & Begeer, S. (2015).
Voorspellers van slaapproblemen bij volwassenen met autisme
.
Engagement, 42
(3), 12-13.
Begeer, S., Wierda, M. & Wijnker-Holmes, B. (2015).
Sociale relaties en autisme in cijfers.
Engagement, 42
(2), 10-11
Begeer, S., Wijnker-Holmes, B. & Wierda, M. (2015).
Autisme en welbevinden.
Engagement, 42
(1), 42-43.
Begeer, S., Wierda, M. & Wijnker-Holmes, B. (2014).
Autisme en bijkomende psychische problemen.
Engagement, 41
(4), 22-23.
Begeer, S., Wijnker-Holmes, B. & Wierda, M. (2014).
Gevolgen van Passend Onderwijs voor leerlingen met autisme.
Engagement, 41
(3), 26-27.
Begeer, S., Wierda, M. & Venderbosch, S. (2013).
'Allemaal autisme, allemaal anders' Voorlopige resultaten uit de NVA enquête 2013.
Engagement, 40
(3), 22-26.
Begeer, S. (2011).
Verschillen tussen jongens en meisjes: Op welke leeftijd viel de diagnose?
Engagement, 38
(4), 48-49.
Begeer, S. (2011).
Autisme en verstandelijk vermogen.
Engagement, 38
(4), 32-33.
Wijnker-Holmes, B. & Venderbosch, S. (2008).
Een plek om te leven. Conclusies en aanbevelingen uit de NVA ledenenquête.
Engagement, 35 (5), 7-9.